Studentoppgaver
På denne siden publiseres et utvalg av bachelor-/FoU-oppgaver og masteroppgaver skrevet av Steinerhøyskolens studenter.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Fra identifisering til støtte: Tidlig innsats og artikulasjonsvansker
Bachelor
Lær meg norsk: Hvordan kan steinerbarnehager fremme språkutvikling hos barnehagebarn med minoritetsbakgrunn?
Bachelor
Relasjonens kvalitet i Steinerbarnehagen: Å etablere trygge relasjoner med barna er avgjørende for deres livslange utvikling
Bachelor
A qualitative research of "pedagogical theatre" in Waldorf education
Master
Teachers: Barriers or Facilitators of Inclusive Education in Lebanon
Master
Att verka för frithet inom ramarna: Tankar om betydelsen av miljö och lekmaterial på fem waldorfskolar
Master
Let Me See See Bei: A Look into the Everyday English Literacy Practices of Chinese Teenagers
Master
Rytmisk undervisning: En metodikk for å ivareta og pleie livets sans, barnets indre kilde til tilhørighet, vitalitet og livsglede
Bachelor
Med verden på ryggen: Tilpasset opplæring og individuelt tilrettelagt undervisning sett i lys av skolens danningsoppdrag
Bachelor
Kunsten som vei å gå: Betydningen av en kunstnerisk tilnærming i steinerskolen, for helhetlig utvikling og læring
Bachelor
Matematikk som kunst og kunst som matematikk - Når kreativitet møter presisjon
Bachelor
Hvordan kan karmabegrepet forstås i en steinerpedagogisk sammenheng, på en måte som ikke skader barnet, men ivaretar dets behov for støtte og omsorg?
Bachelor
En komparativ analyse av Steiner og Jungs perspektiver på utvikling i lys av eventyr, myter og legender
Bachelor
Drama og teater som verktøy for danning og identitetsutvikling i ungdomsskolen
Bachelor
Kan dere sette dere ned og høre på hva jeg sier? En undersøkelse om autoritet er noe man kan utvikle eller det er bare en egenskap noen har
Bachelor
Arbeidets egenverdi - Arbeid for mennesker med utviklingshemning i lys av antroposofiske perspektiver
Bachelor
“Jeg liker ikke å lese” – Hvilke metodiske grep kan læreren iverksette for å fremme leselyst på steinerskolens ungdomstrinn?
Bachelor
Læreren, en sosial leder - Sosialt lederskap og dets innvirkning på relasjoner mellom elever
Bachelor
A Narrative Research into Lived Experiences of the Waldorf School College of Teachers Meeting as a Space for Collaborative Learning
Master
"There is nothing left but the music": Experiences of Haltiotuminen (quiet exaltation) in the practice of music teachers
Master
Acquiring Basic Literacy and Numeracy: Make it tangible, personable, and personal
Master
A Qualitative Research of "Pegagogical Well-being" in China: How do early childhood educators experience pedagogical well-being in cross-cultural collaborations in China?
Master
"Deeper Learning in the Digital Age": A Case Study of Gurukulam and Waldorf Educational Approaches
Master
"jeg var der mer for det sosiale": Med faget som verktøy. Strikking valgfag, et praksisfellesskap.
Master
Hvilke forventninger har samtiden til uteskole? Hva ligger i begrepet og hva er den pedagogiske intensjonen med å drive uteskole?
Bachelor
Hvordan kan en gjennomgripende læringsopplevelse forsterkes ved å integrere kunstneriske tilnærminger i zoologisk naturfag for elever i 5. klasse på Steinerskolen?
Bachelor
The role of cleaning with regard to education in Waldorf Kindergarten
Master
Imagination and creativity in early childhood education. Perspectives and practices in Waldorf kindergartens
Master
I see you! School reports and yearly letters in Norwegian Waldorf schools
Master
Cultivating 21st century skills: A participatory action research of design thinking in Waldorf elementary classrooms
Master
Søket ga dessverre ingen treff. Søkemotoren på denne siden er ikke helt som Google, så se gjerne etter skrivefeil. Forfatter søkes som etternavn, fornavn.