Bokbad på Steinerhøyskolen: Den kontemplative pausen med forfatter Christian Egge

Tirsdag 14. mars 13:30 - 15:00
Arrangementet på Facebook

Bademestre: Lisa Bonnár Stjernø og Terje Sparby
Moderator:
Frode Barkved

I boken Ekko (2021) skriver Lena Lindgren at et karakteristisk trekk ved vår tid er at hjernene våre har blitt gjenstand for høyteknologisk konkurranse mellom selskaper som lever av oppmerksomheten vår og har spesialkompetanse på å fange sansene våre.

Hvordan kan mennesket ta tilbake tiden, finne indre ro og kraft til å mestre de mange utfordringer livet stiller oss?

Dette er ett av flere spørsmål som Christian Egge berører i boken «Den kontemplative pausen». Foruten å sette stillhet og kontemplasjon i et kulturhistorisk perspektiv, stiller han også spørsmål til filosofer og pedagoger om hvordan vi i vår tid kan finne en ny tilgang til dette, både som lærere, som studenter og skoleelever.

Hjertelig velkommen til bokbad på Steinerhøyskolen! Arrangementet er gratis og åpent for alle.