Åpne forelesninger om lovverk, 30. november - 8. desember

No items found.

Steinerhøyskolen inviterer til åpne forelesninger om lovverk og rettigheter innenfor spesialpedagogikk og sosialterapeutisk arbeid.

• 30. november 09.00-11.45 - Tregrening
    Rudolf Steiners tregreningsideer som perspektiv på vårt arbeid med sideblikk på dagens sosialpolitiske og skolepolitiske spørsmål.
    Foreleser: Knut Dannevig
  • 1. desember 09.00-11.45 - Opplæringsloven del 1
    Opplæringsloven - rettigheter og plikter - særlig fokus på regler for å ivareta barn med utfordringer.
    Foreleser: Bjørn Brodwall
  • 4. desember 09.00-11.45 - Opplæringsloven del 2
    Foreleser: Bjørn Brodwall
  • 5. desember 09.00-11.45 - Barnevernloven
    Barnevernloven, skolen i møte med barnevernet.
    Foreleser: Aina Andersen
  • 6. desember 09.00-11.45 Helse- og omsorgstjenesteloven
    Med hensyn til omsorgsarbeid.
    Arnhild Voll Eek fra Norsk forbund for utviklingshemmede
  • 7. desember 09.00-11.45 Vergemålsloven
    Med hensyn til omsorgsarbeid.
    Hedvig Ekberg fra Norsk forbund for utviklingshemmede
  • 8. desember 09.00-11.45 Sosialterapeutiske virksomheter i lys av lovgivning og kommunal praksis
    Foreleser: Geir Legreid

Forelesningene er en del av undervisningen på bachelorgraden i sosialpedagogikk og vil foregå sammen med studenter fra fjerde studieår. Forelesningene er gratis. Meld deg på til studieleder Josefin Winther.